فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

روش فریزیا منجمد کردن کرم خاکی ورمی کمپوست

تاکنون روش های مختلفی برای جداسازی کرم خاکی از بستر پرورش ابداع شده است که می توان به لایه برداری ، سرند های دوار و ویبره ، شوک الکتریکی و استفاده از حرارت و غیره را نام برد . اما به نظر میرسد بهترین روش همان استفاده از دستگاه های سرند دوار جهت خالص سازی کرم خاکی از بستر پرورش باشد .

 

کرم خاکی منجمد شده - فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

کرم خاکی منجمد شده

 

DSC 0030 e1457089450277 - فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

کرم خاکی کالیفرنیایی منجمد و یخ زده بعد از تونل انجماد

 

کرم خاکی منجمد - فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

نمونه کرم خاکی منجمد شده توسط ورمی کمپوستینگ

 

آموزش شستشوی صحیح و روده شویی کرم خاکی

بعد از جداسازی کرم خاکی جهت فریز یا منجمد کردن ابتدا باید به خوبی شسته شده ( توسط ماشین آلات مخصوص شستشو تا علاوه بر تمیزی محصول روده شویی نیز در حد مطلوب انجام گیرد ) و در بسته بندی های شیک آماده عرضه به بازار نمود .
استفاده ترکیبی از بعضی گازهای فشرده که به صورت کپسول در بازار یافت میشوند در هنگام شستشو اثرات مطلوبی در شستشوی بهتر سطح و روده کرم خاکی جهت منجمد کردن دارند .

به این ترتیب سوسپانسیون کرم خاکی از بدن کرم خاکی جدا و شسته میشود . البته تمامی این مراحل با چاشنی شوک استرسی الکتریکی به کرم خاکی کامل میگردد .

تمامی این فرایند پیچیده باید با دقت انجام گیرد چنانچه هر یک از مراحل از جمله جداسازی  ، شستشو  ،شوک ،  یا مرحله آخر انجماد سریع ناقص انجام گیرد محصول بدست آمده فاقد ارزش می باشد .

اگر چنانچه از موارد فوق استفاده نگردد محصول فاقد ارزش و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار میشود و چه بسا مرگ کرم خاکی و سپس فساد را در بردارد که کلا محصول بدست آمده فاقد ارزش مادی میگردد .

 

مطلب پیشنهادی:
میزان مصرف ورمی کمپوست در کشاورزی

بعد شستشو باید دقت کرد که بلافاصله کرم ها فریز شوند که استفاده از تونل باد سرد توصیه میگردد . چنانچه از فریزرهای معمولی استفاده گردد محصول از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است .

گروه ورمی کمپوستینگ پس از چند سال تلاش و آماده سازی دستگاه های مورد نیاز و نیز تحقیقات و ترجمه برخی متون مربوط که به زبان های خارجی بودند و همچنین همکاری با برخی از شرکت های مطرح در دنیا توانست محصولی را روانه بازار ایران کند که به جرات میتوان گفت بی رقیب است . 

 

فریز شده e1456932579306 - فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

کرم خاکی فریز شده

 

DSC 0033 e1457089107906 - فریز یا منجمد کردن کرم خاکی

کرم خاکی منجمد و فریز شده یا یخ زده

 

نکته مهم (قیمت جهانی هر کیلو آرتمیا ۱۲۰ تا ۲۰۰ دلار بستگی به کیفیت است که نسبت به کرم خاکی بسیار گرانتر است در حال حاضر کرم خاکی با قیمت بسیار کمتر  در ایران بفروش میرسد .)

 

  • برای خرید کرم منجمد یا همان فریز شده تماس بگیرید : ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲

 همچنین از ( کرم خاکی منجمد)  و (کرم خاکی زنده در پک جعبه کرم خاکی خانگی ) و ( کرم خشک شده )  نیز می توانید استفاده کنید .

منبع:  محمد نادمی مدیر گروه ورمی کمپوستینگ