همیشه یکی از دغدغه های این مجموعه انتقال تجریبات خود به دیگران بوده است. از این رو فکر راه اندازی مزرعه و کارگاه تولید ورمی کمپوست برای مشتاقان در این زمینه افتادیم. شاید در این بازار کسب و کار کمتر کسی راغب باشد تا اطلاعات و دانسته های خود را به راحتی در معرض نمایش بگذارد. با توجه به اینکه اشتغال های کوچک و خرد می تواند مشکل ما را در زمینه اشتغال کاهش دهد، بنابراین ما در تلاش هستیم تا با انتقال دانسته های خود به افراد داوطلب آن ها را را در ارتقا شغلی یاری کنیم. در حال حاضر تسهیل در روند اخذ مجوزهای شروع به کار فعالیت های کشاورزی یکی از موانع اصلی ورود جوانان و سرمایه گذاران به این حوزه است.

الف) ارتقا و ترویج محصولات ارگانیک

ارگانیک محصولاتی هستند که از مرحله کاشت تا برداشت و تبدیل شدن به محصول نهایی از آفتکش‌ ها یا کودهای شیمیایی و حتی بذرهای اصلاح شده ژنتیکی استفاده نمی‌شود. یکی از موارد مهم در مرحله تولید استفاده از کود طبیعی است. ورمی کمچوست به عنوان بهترین ترکیب ارگانیک می تواند سهم قابل توجهی از نیازهای کشاورزان را تامین کند.

استفاده از کود ورمی کمک به رشد سریعتر گیاه، کاهش مصرف آب و جلوگیری از آلودگی خاک، آب و محیط زیست می شود. باد توجه نمود که محصولات طبیعی در بازار بالاترین قیمت را دارند که توجیه استفاده از این نوه کمپوست را دو چندان می کند.

راه اندازی فارم تولید ورمی کمپوست - راه اندازی کارگاه تولید ورمی کمپوست

ب) اشتغال زایی

یکی از شاخص های اصلی اقتصاد پویا بحث تولید و اشتغال زایی است که سبب بالاتر رفتن سطح عدالت اجتماعی می گردد و شاخص های توسعه ی اجتماعی را بهبود می بخشد. اشتغال باعث افزایش قدرت اقتصادی جامعه نیز می شود. با افزایش جمعیت معضل بیکاری از مسائل بسیار حاد اجتماعی در کشورها مبدل شده است که نتیجه آن در قالب اعتیاد، فقر و حاشیه‌نشینی در جامعه رسوخ می‌کند. کشور عزیزمان ایران نیز با داشتن جمعیت جوان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند و در این سال ها معضل همیشگی برای دولتمردان بوده است.

صنعت کشاورزی یکی از محل های است که می تواند کسب و کار حلال را گسترش دهد. تولید کود که یکی از نیازهای اساسی بخش کشاورزی است . کمک شایانی به استغال زایی می کند. راه اندازی یک فارم تولید در مقیاس کوچک حداقل ۳ و در مقیاس صنعتی می تواند تا ۸ نفر را مستقیم مشغول کار کند.

بخشی از نمونه فارم های تاسیس شده توسط مجموعه ورمی کمپوستینگ

چگونگی راه اندازی کارگاه تولید ورمی کمپوست

شما مخاطبین عزیز در قدم اول برای اطلاع از نحوه راه اندازی این کسب و کار می توانید با شماره های درج در سایت از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید. در قدم دوم با اعلام وقت قبلی و مراجعه حضوری و بازدید رایگان از فارم تولیدی ورمی کمپوستینگ با این شغل آشنا می شوید. در نهایت در قدم سوم با توجه به بودجه و سرمایه اولیه و سپس تشخیص متخصصین ما، مواد لازم را خریداری و شروع به کار می نمایید.

جانمایی، نیازمندی ها، تامین کرم و بستر اولیه، تجهیزاتی نظیر سرند دوار با کمک این گروه تامین می گردد و شما نگرانی ای از این بابت نخواهید داشت. همچنین در طول یک دوره تولید از مشاوره حضوری مدیریت ورمی کمپوستینگ بهره مند می شوید تا پاسخ به سوالات خود را به صورت عملی دریافت نمایید.

در نظر داشته باشید که این مجموعه مشاوره های خود را به رایگان در اختیار شما علاقه مندان عزیز می گذارد و هیچ هزینه ای بابت مشاوره و راه اندازی پرداخت نمی کنید. توجه داشته باشید که این مشاوره در ازای خرید شما از محصول کرم کمپوستر به همراه بستر از گروه ورمی کمپوستینگ خواهد بود.