خشک کردن ورمی کمپوست و تهیه کرم خشک

خشک کردن ورمی کمپوست

اگر قرار است ورمی  کمپوست را به فروش برسانید، آن را روی پلاستیک بر روی زمین در مقابل نور آفتاب یا پنکه یا بر روی بخاری پهن کنید. (حتی می‌توانید یک گرمخانه کوچک- یک جعبه سیاه‌رنگ که رویش را شیشه گذاشته‌اید- بسازید و ورمی را برای خشک کردن در آن بریزید). در صورتی که ورمی را برای مصرف خود تولید می‌کنید نیازی به خشک کردن نیست.

 ورمی کمپوست خشک - خشک کردن ورمی کمپوست و تهیه کرم خشک

تهیه کرم خشک

در ادامه فرآیند تولید میزان کرم تولیدی ما فوق‌العاده زیاد می‌شود که این ازدیاد به صورت تصاعدی بوده و بعد از دو سال ۵ کیلوگرم کرم ما به ۵ تن کرم بالغ تبدیل می‌گردد.
از سه روش می‌توان برای خشک کردن کرم خاکی‌ها استفاده کرد.
در روش ساده و کم‌هزینه به راحتی با استفاده از نور آفتاب می‌توان کرم خاکی‌ها را خشک کرد و در روش دیگر که هزینه‌برتر می‌باشد در شرایط آزمایشگاهی ابتدا روده‌شویی انجام می‌دهند و سپس با استفاده از شوک الکتریکی کرم خاکی‌ها را خشک می‌کنند و کرم خشک شده در هر دو روش را به عنوان غذای ماهی آکواریومی و غیره می‌توان استفاده نمود.

روش دیگر استفاده از دستگاه فریز درایر است .

  • دستگاه فریز درایر یا خشک کن انجمادی دما را تا منهای ۵۰ درجه سانتی گراد پایین برده و سپس بوسیله ایجاد خلا رطوبت کرم خاکی خارج میشود به این ترتیب هیچ گونه تغییری شیمیایی در ماهیت محصول حاصل نمیشود و ارزش غذایی کاملا حفظ میشود .
مطلب پیشنهادی:
ورمی واش چیست
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند