مواد مجاز برای تغذیه کرم ورمی کمپوست

کرمهای ورمی کمپوست چه چیزهایی را نباید بخورند؟

تغذیه کرم ورمی کمپوست یکی از نکات مهم در پرورش این نوع از جانوران است. توجه به این نکته مهم است که نباید از مواد زیر به عنوان خوراک ورمی کمپوست استفاده کرد: فلزات، فویل، پلاستیک، مواد شیمیایی، روغنها، حلال ها، حشره کش ها، صابون، رنگ، انواع مرکبات (پرتقال، لیمو، لیمو ترش، گریپ فروت) پیاز، بوته سیر، غذاهای بسیار گرم یا پرچاشنی و غذاهایی با میزان اسیدیته بالا. همچنین نباید از گیاه خرزهره و دیگر گیاهان سمی و نیز گوشت مرغ، لبنیات و مدفوع سگ و گربه استفاده شود.

از گیاهانی که به وسیله آفت کشها یا با علف کشها تیمار شده اند، نباید در تولید ورمی کمپوست استفاده کرد. تنها می توان مقدار کمی از گیاهان تیمار شده با علف کش را به تل افزوده ولی باید دقت کرد که فرآیند تجزیه بتواند بطور کامل انجام پذیرد. علفهای کوتاه شده از چمنها که بتازگی با علف کشها تیمار شده‌اند باید مدتی باقی بمانند تا تجزیه شوند.

vermicomposting 4 - مواد مجاز برای تغذیه کرم ورمی کمپوست
ممکن است برخی مواد به عنوان تهدیدی برای سلامتی محسوب شده و یا تولید آفت نمایند بنابراین نباید از آنها در ساخت و تغذیه کرم ورمی کمپوست استفاده نمود. افزودن مدفوع انسان و حیوان نیز توصیه نمی شود زیرا احتمال انتقال بیماریها توسط آنها وجود دارد. همچنین نباید از گوشت، استخوان، چربی، تخم مرغ درسته و محصولات لبنی استفاده کرد زیرا این مواد باعث جذب جوندگان (مانند موش) به ایستگاه تولید ورمی کمپوست می‌شوند. هنگامی که دمای هوا در مرکز تل ورمی کمپوست به ۶۵ تا ۷۱ درجه سیلسیوس می رسد اغلب ارگانیسم های بیماری زای گیاهی و بذرهای علف هرز از بین می روند.

مطلب پیشنهادی:
روغن خراطین طب سنتی بو علی سینا
2 دیدگاه ها
  1. آهن آلات
    آهن آلات
    ارسال پاسخ
    برای کرم های ورمی کمپوست به هیچ وجه نبای دگوشت داد . هم محیط زندگیشون رو فاسد میکنه هم باعث مرگ کرم ها میشه
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند