فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

 

توجه توجه :

حتما بخش چپ همین صفحه  قسمت ( مطالب ویژه و مهم ) را مطالعه کنید .

 

توجه : حداقل فروش یک بسته پانصد عددی . ارسال به وسیله پست پیشتاز به سهولت درب منزل تحویل بگیرید . با تشکر . محمد نادمی مدیر گروه . 

 

فروش بذر اصلاح شده تضمینی اصل آمریکایی فیسالیس

بذرها از نوع پرویانا ( peruviana) می باشند که بهترین گونه تجاری فیسالیس است .

گروه ورمی کمپوستینگ با واردات انواع بذرهای خاص از جمله بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی یا همان عروسک پشت پرده و حذف واسطه ها آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن بذرفیسالیس  به کشاورزان و گلخانه داران محترم اعلام می دارد  . این بذرها  از گونه های تجاری ، گلخانه ای ، خاص و زینتی می باشند. بذرفیسالیس با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی محصول کشور آمریکا شرکت جانی سید را میتوانید از مرجع بذر ایران ( گروه ورمی کمپوستینگ ) تهیه کنید .
برای ثبت سفارش و استعلام قیمت روز می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲  تماس حاصل نمایید .

 

بندی های ویژه بذر فیسالیس گروه ورمی کمپوستینگ e1470292606259 - فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

بسته بندی های ویژه بذر فیسالیس گروه ورمی کمپوستینگ

 

میوه فیسالیس چیست

میوه فیسالیس با نام علمی (به انگلیسی: Physalis) ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس،کیوی و آناناس است .
به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون بوده است که در آفریقا و آسیا یافت می شود.بوته های این میوه تا ارتفاع ۱متر رشد می کنند و دارای بوته های کوچک مخملی کرم رنگ ۳ گوش است میوه آن نارنجی رنگ متمایل به زرد بوده هر بوته در صورت نگهداری صحیح قادر به تولید ۲ یا ۵ کیلو میوه است. نام دیگرش عروسک پشت پرده هست که گونه وحشی آن در مناطق جنوب ایران به عنوان علف هرز میشناسند و آن را از زمین ها حذف می کنند.این میوه توسط یک لایه ی کاغذی شکل،کاملا در برگرفته شده است و دارای گل های کوچک مخملی کرم رنگ سه گوش است.این گیاه را به نام گیلاس زمینی نیز می شناسند.البته بعضی ها هم آن را به عنوان نوع خاصی از انگور فرنگی می شناسند. فیسالیس را می توان در سالاد،دسر،مربا و حتی ژله بکار برد و یا اینکه مانند انگور یا هر نوع میوه ی دیگری آن را به تنهایی خورد.

 

اندازه بوته های گیاه فیسالیس

اندازه بوته های فیسالیس تا نیم متر می شود و تقریبا مانند گوجه فرنگی هست با این تفاوت که بعد از بزرگ شدن ساقه به صورت قائم رشد می کند. این گیاه برای رشد نیاز به مکانی آفتابی و گرم دارد. با این حال گونه ای نیز در کشور چین وجود دارد که در کوهستان رشد می کند.می توان این گیاه را در اکثر خاک ها و یا حتی در گلدان ها کشت کرد.اما در برابر آفت ها و انگل های گوجه فرنگی آسیب پذیر است.

 

خصوصیات ظاهری گیاه فیسالیس یا عروسک پشت پرده

عروسک پشت پرده یک گیاه علفی و دائمی است که ۳۰ تا ۶۰سانتی متر با سرعت زیاد رشد می کند. گل ها دوجنسی بوده و توسط زنبورها گرده افشانی می گردد. ریزومی خزنده داشته و ساقه ها زاویه دار و راست است. برگ ها دم‌ داشته و گلهای آن سفید وکوچک هستند. کاسه گل پس از گرده افشانی و لقاح می‌روید، درشت، متورم و رنگین می‌شود و به رنگ نارنجی تند با برگ‌های برجسته در می‌آید. درون آن میوه گیاه به شکل سته نارنجی رنگی تشکیل می‌شود. معمولأ در پاییز پارانشیم کاسه گل تحت تأثیر فعالیت‌های باکتری‌های سلولز خوار تجزیه می‌شود، در نتیجه فقط شبکه رگبرگ‌های کاسه به شکل تور سفید رنگ ظریف و نازکی باقی می ماند و میوه گرد درون آن نمایان می‌شود. به همین علت است که این گیاه را عروسک پشت پرده می‌نامند. دارای برگ‌های سبز تخم‌مرغی شکل. گل‌های ستاره‌ای شکل سفید در تابستان و سپس میوه‌های نارنجی، قرمز در پائیز ظاهر می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:
فروش دستگاه راکتور ورمی کمپوست - حرفه ای

 

 

شرایط محیط رشد بذر و پرورش  میوه فیسالیس

بذرفیسالیس  در خاک های متوسط رشد می کند و برای خاک های شنی، لومی و رسی مناسب است و خاک هایی که زهکشی خوبی داشته باشند ترجیح می دهند. پرورش فیسالیس در مکان های نیمه آفتابی که سایه اش زیادی نباشد رشد خوبی دارد. خاکهای مرطوب را ترجیح می دهند. برای جلوگیری از آسیب بادها ایجاد سایه بان برای محافظت از این گیاه توصیه می گردد. در هنگام گلدهی اگر خاک بسیار غنی داشته باشد، گیاه بیشتر برگ تولید می کند. حداقل دمای قابل تحمل آن ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این گیاه قدرت سازگاری و تولید بذر بالایی در مراتع دارد.

 

دانستنیهای علمی  میوه عروسک پشت پرده یا فیسالیس

عروسک پشت پرده یک گیاه زینتی محبوب بوده و در نقاط مختلف دنیا یافت می شود. کاربردهای غذایی و دارویی نیز دارد. این گونه از عروسک پشت پرده فقط در جنگل‌های شمال می روید.

 

اسید‌های آمینه میوه فیسالیس

آب فیسالیس حاوی ۸/۳۱ درصد از اسیدهای آمینه ضروری به خصوص لوسین، لیزین و ایزولوسین است.

 

اسیدهای چرب فیسالیس

مطالعات حاکی از این است که فیسالیس حاوی ۲ درصد روغن است. ۸/۱ درصد این روغن از دانه‌ها و ۲/۰ درصد از پالپ و پوست فیسالیس استخراج می‌شود. نود و پنج درصد از اسیدهای چرب تشکیل دهنده فیسالیس شامل لینولئیک اسید، اولئیک اسید (اسیدهای چرب غیر‌اشباع) و بقیه آن پالمیتیک و استئاریک اسید (اسیدهای چرب اشباع) است بنابراین لینولئیک و اولئیک اسید عمده‌ترین اسیدهای چرب فیسالیس را به خود اختصاص داده اند.
مطالعات حاکی از این است که مواد غذایی غنی از لینولئیک اسید می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی (بیماری کرونر قلب،آترواسکلروز، پرفشاری خون و …) مفید باشند. این اسید چرب جزء اسیدهای چرب ضروری است که در مقادیر زیادی از ساختارهای سلولی و ترکیبات بیولوژی مهم بدن شرکت دارد.

 

ویتامین‌ها در میوه فیسالیس

فیسالیس حاوی مقادیر بالایی ویتامین‌های محلول در چربی (A و K) و محلول در آب (C) است. ویتامین A نقش مهمی را در رشد و تمایز سلولی، ایمنی بدن و تولید مثل بازی می‌کند. ویتامین A در میوه‌ها و سبزی‌ها به شکل آلفاکاروتن، بتا کاروتن و بتاکریپتوگزانتین وجود دارد. بتا کاروتن به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و نابود کردن رادیکال‌های آزاد، نقش حفاظتی در برابر ابتلا به سرطان ایفا می‌کند. ویتامین C نقش مهمی در رشد و نگهداری بافت‌های بدن، تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و پاسخ به هورمون و سیستم ایمنی بدن دارد. این ویتامین نیز مانند ویتامین A دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌باشد، بنابراین در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی- عروقی و … می‌تواند مفید باشد.روغن استخراج شده از فیسالیس حاوی ویتامین K1 (فیلوکینون) می‌باشد. ویتامین K در بدن جهت انعقاد خون و تنظیم آنزیم‌ها در متابولیسم اسفنگولیپیدها در مغز نیاز است.  ویتامین E در روغن استخراج شده از فیسالیس به صورت آلفا، بتا، گاما و دلتا توکوفرول موجود می‌باشد. این ویتامین، غشای سلول‌ها را از آسیب رادیکال‌های آزاد محفوظ می‌دارد.

مطلب پیشنهادی:
اجاره یا فروش زمین برای تولید ورمی کمپوست

 

مواد معدنی موجود در میوه فیسالیس

منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر به فراوانی در میوه فیسالیس یافت می‌شود، اما آهن و روی در مقادیر کمتری در فیسالیس موجود است.
فسفر و کلسیم نقش مهمی در ساخت اسکلت بدن، عملکرد ماهیچه و تحریکات هورمونی و عصبی ایفا می‌کنند. منیزیم در بسیاری از واکنش‌های آنزیمی بدن شرکت دارد.
روی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از این جهت حائز اهمیت است. پتاسیم موجود در فیسالیس می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

 

فیتو استرول در فیسالیس

در فیسالیس فیتو استرول بتا سیتو استرول و استیگما استرول موجود است. فیتواسترول‌ها دارای اثرات ضد التهابی، ضد تومور، ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. از طرف دیگر فیتو استرول‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و سبب کاهش کلسترول تام و کلسترول بد (LDL-C) می‌شوند.

 

فیسالین در میوه فیسالیس

فیسالین یک ترکیب پسودو استروئیدی است که در میوه فیسالیس موجود است. این ترکیب از پاسخ ناخواسته سیستم ایمنی بدن (بیماری اتو ایمیون، آلرژی و …) پیشگیری می‌کند. فیسالین سبب کاهش التهاب و فیبروز می‌شود.

 

فیبر موجود در میوه فیسالیس

بیشترین فیبر موجود در فیسالیس ، پکتین است. پکتین سبب کاهش کلسترول و قند خون و بهبود عملکرد روده می‌شود و از یبوست جلوگیری می‌کند.

 

سایر خواص درمانی میوه فیسالیس

از خواص درمانی دیگر فیسالیس می‌توان به اثرات کاهندگی قند خون ناشتا و دو ساعته در بیماران دیابتی، اثرات دیورتیک، کاهش وزن، رفع سرفه، هپاتیت، مالاریا و آسم اشاره کرد.

 

کربوهیدرات در میوه فیسالیس

در فیسالیس سه نوع قند ساده موجود می‌باشد. بیشترین قند تشکیل دهنده آن گلوکز است و در رتبه بعدی به ترتیب سوکروز و فروکتوز قرار گرفته‌‌اند.

 

خواص درمانی فیسالیس ، انگور فرنگی یا گیلاس زمینی

از میوه فسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز استفاده می شود.
انگور فرنگی  غنی از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم است.
مراقب باشید باتوجه به برخی اطلاعات ؛ دیگر بخش های گیاه سمی هستند.

 

بوته فیسالیس 2 - فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

بوته های فیسالیس

 

فیسالیس و پوست انسان

به دلیل سرشار بودن این میوه از ویتامین های A و F و ویتامین های مفید طبیعی برای پوست، شرکت های معتبر و معروف گلینک فرانسه و اسکادای آمریکا از این میوه به وفور در تهیه کرم های خود استفاده می کنند.
مصرف این میوه تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست و تقویت قوای جنسی دارد.
این میوه برای بیماری های پوستی خاصیت ضد التهابی و ضد غفونی کننده دارد.
منبع آلی آنتی اکسیدان و غنی از ویتامین aec و بتاکاروتن است.
یاداوری اینکه از داروهای گیاهی مشتق شده از این گیاه ؛ جهت لاغری تضمینی در اروپا استفاده گسترده شده است و اقبال فراوانی در بازار داشته است.

 

دستورالعمل کاشت بذر و پرورش فیسالیس

برای پرورش فیسالیس ابتدا بذرها را بر روی سطح خاک مناسب (ترکیبی از پیت ماس و کوکوپیت و پرلیت)پاشیده و برای جوانه زنی در دمای ۲۲ درجه سانتی گراد و یا بیشتر قرار دهید،نور به جوانه زنی بذرها کمک می کند.به منظور حفظ رطوبت خاک پوشش پلاستیکی شفافی را بر روی گلدان قرار دهید.
جوانه زنی معمولا طی ۲ تا ۵ هفته و یا بیشتر رخ خواهد داد. صبور باشید.

مطلب پیشنهادی:
فروش خوراک کرم ورمی کمپوست

 

فیسالیس زرد - فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

میوه فیسالیس زرد

 

نکات کلیدی در پرورش و کشت میوه فیسالیس

فیسالیس گیاهی علفی و بومی مناطق معتدل ، گرم و نیمه گرمسیری در جهان است .

میوه فیسالیس زرد طلایی رنگ است که در اندازه و شکل و ساختار مشابه یک گوجه فرنگی چری است .

میوه فیسالیس در پوسته کاغذی شکل قرار دارد . این پوسته میوه را از آفات حفظ می کند .

عطر و طعم میوه فیسالیس مخلوطی از آناناس و توت فرنگی است .

فیسالیس را می توان به صورت خام استفاده کرد و یا در دسر و مربا و ژله به کار برد .

می توان میوه فیسالیس را چون انگور خشک کرد .

فیسالیس در بهار کاشته میشود . درست همزمان با کاشت گوجه فرنگی . بسیاری از خصوصیات پرورش فیسالیس همانند گوجه فرنگی است . بنابراین چنانچه در صحرا کشت شود با بروز سرما در فصل پاییز همچون گوجه فرنگی خشک میشود . چنانچه در گلخانه کشت شود تا حدود دوسال به فعالیت باردهی خود ادامه و سپس پیر و خشک میشود .

بذر فیسالیس را در بستر کشت استریلیزه مانند مخلوط کوکوپیت ، پیت ماس و پرلیت بکارید و آن را با لایه نازکی از بستر کشت بپوشانید . جوانه زنی به سرعت صورت میگیرد . بعد از جوانه زنی و هنگامی که گیاه ۴ برگ حقیقی داشت . آن را در مکان اصلی نشا کنید . در هر متر مربع می توان دو الی سه نشا کاشت .

فیسالیس مناطق آفتابی را می پسندد .

خاکی که مورد استفاده قرار میگیرد در ابتدا نباید خیلی غنی باشد . اگر خاک خیلی غنی باشد باعث تشویق گیاه به تولید برگ و کاهش باردهی می شود . بهتر است بعد از رشد و در ابتدای میوه دهی از کود مایع برای تقویت گیاه و باردهی استفاده شود .

ارتفاع شاخه فیسالیس می تواند به ۱ الی ۲ متر برسد .

فیسالیس به آبیاری مداوم نیاز دارد تا بتواند محصول خوبی دهد .

در صورت تمایل می توانید برای گیاهان داربست درست کنید .

میوه را زمانی میتوان برداشت کرد که روی زمین بیافتد .

میوه بالغ در خارج از یخچال حدود یک ماه و در یخچال یا سردخانه تا چند ماه قابل نگهداری است . فیسالیس را فقط به صورت رسیده میل کنید .

توجه داشته باشید بنابر برخی منابع علمی ،  دیگر قسمت های گیاه از جمله شاخ و برگ و پوشش توری مانند میوه سمی است .

 

عدد بذر فیسالیس زرد e1464164347164 - فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

هزار عدد بذر فیسالیس زرد

 

فیسالیس بعد از جوانه زنی e1465223963919 - فروش بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی

بذر فیسالیس بعد از جوانه زنی

 

گروه ورمی کمپوستینگ با واردات انواع بذرهای خاص از جمله بذر فیسالیس یا گیلاس زمینی یا همان عروسک پشت پرده و حذف واسطه ها آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن بذرفیسالیس  به کشاورزان و گلخانه داران محترم اعلام می دارد  . این بذرها  از گونه های تجاری ، گلخانه ای ، خاص و زینتی می باشند. بذرفیسالیس با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی محصول کشور آمریکا را میتوانید از مرجع بذر ایران ( گروه ورمی کمپوستینگ ) تهیه کنید .
برای ثبت سفارش و استعلام قیمت روز می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲  تماس حاصل نمایید .

توجه : حداقل فروش یک بسته پانصد عددی . با تشکر . محمد نادمی مدیر گروه . ارسال به وسیله پست پیشتاز به سهولت درب منزل تحویل بگیرید .

 

منابع
نازلی نمازی دانشجوی دکتری تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی تبریز
ویکی پدیا