Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/vermicom/domains/vermicomposting.ir/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/vermicom/domains/vermicomposting.ir/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/vermicom/domains/vermicomposting.ir/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708 تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز | ورمی کمپوست
تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز

تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز چالش ها

اصولا تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز در فارم های سربسته چندان مشکلی ایجاد نمی کند اما در فارم های روباز ممکن است مسائلی را به دنبال داشته باشد . از جمله بارش های باران رگباری یا وزش های باد شدید و یا تغییرات ناگهانی یا غافلگیر کننده که باید برای مهار آنها از پیش برنامه ریزی وآمادگی داشت .
تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز به روش پشته ای آن هم در فضای باز و بدون سقف بدلیل افزایش حجم تولید وکاهش هزینه های اجاره بها ، ساخت سالن و گلخانه رو به افزایش است .

 

فارم ورمی کمپوست - تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز

پشته های ورمی کمپوست

تولید ورمی کمپوست در فصول بارانی

بنابراین می توان با اندکی تجهیزات مانند نایلون متری برای مقابله با باران های رگباری برای پوشش و همچنین چند عدد کیسه پراز خاک برای مهار نایلون پوششی روی پشته های ورمی کمپوست در مواقع طوفان همراه بارندگی ، شاهد تولید ارزانتر و با کیفیت مناسب و توسعه کسب وکار درزمینه کود ارگانیک ورمی کمپوست بود .

گروه ورمی کمپوستینگ با هدف توسعه روزافزون اصولی تولید ورمی کمپوست و دیگر کودهای آلی  در کشور و نیز کمک به پیشرفت کشاورزی  در میهن صادقانه اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار عموم قرار می دهد .

به یاد داشته باشید در مواقع بحران اگر از قبل آمادگی لازم را با تدارکات ساده داشته باشید به سادگی از بحران عبور می کنید در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوید .
دلیل اصلی پوشش در مواقع بارندگی در فارم رو باز عدم تحریک کرم خاکی ایزینیا فوتیدا کالیفرنیا است که حجم شدید آب ممکن است آنها را از بستر پرورش ورمی کمپوست بیرون بکشد . گرچه کرم خاکی در آب غرق یا خفه نمی شود اما تجربیات گروه ورمی کمپوستینگ نشان داده که کرم خاکی تمایل به غرق شدن ندارد و ازخود واکنش نشان می دهد . فراموش نکنید که تولید ورمی کمپوست در بهار و پاییز در فضای آزاد باعث کاهش هزینه های تولید می شود .

مطلب پیشنهادی:
کود سپراتور چیست

 

منبع : محمد نادمی – ورمی کمپوستینگ