بازاریابی کرم خاکی و ورمی کمپوست

بازار یابی کرم خاکی ورمی کمپوست

برای تولید هر محصولی درصدی از هزینه های برآورد شده صرف تولید و درصدی نیز صرف فروش و بازاریابی می شود . نحوه بسته بندی ، چگونگی عرضه به بازار ، کیفیت و کمیت تبلیغات و … همه و همه بخشی از یک فرآیند بازار یابی را تشکیل می دهد .
در بازاریابی کرم خاکی و ورمی کمپوست مشخصا صنعت ورمی کمپوست نوپا و نو ظهور است بنابر این نیازمند تبلیغات گسترده در سطح فعالیت و بازار برای شناساندن محصول و ویژگی های آن است .
یکی از دلایلی که فروش ورمی کمپوست را اندکی سخت کرده است تفاوت قیمت میان این کود و سایر کودهای موجود در بازار است . به طور مثال متقاعد کردن کشاورزی که سابق بر این از کودهای حیوانی با قیمت ۳۰ الی ۵۰ تومان به ازای هر کیلو استفاده کرده تا از ورمی کمپوست با قیمت حداقل ۳۰۰تومان استفاده کند کار دشواری است . گرچه میزان استفاده ورمی کمپوست در هکتار نسبت به کود حیوانی بسیار کمتر است تا جایی که حتی هزینه کود دهی به زمین یا باغ را کاهش می دهد . دیگر آنکه در کشورهای توسعه یافته به دلیل تفاوت قیمت مناسب بین محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک کشاورز را راغب به استفاده از ورمی کمپوست که یک کود کاملا ارگانیک بوده می کند ولی در کشور ما ایران تنها چیزی که در کشاورزی آن اهمیت دارد کمیت آن است نه کیفیت آن. عدم تبلیغات و اطلاع رسانی دستگاه های دولتی ، کشاورزی بر پایه روش های ستنی و غلط ، عدم تفاوت میان محصول ارگانیک وغیر ارگانیک ، عدم حمایت مالی از محصولات ارگانیک ، نبودن استاندارد واحد در تولیدات ورمی کمپوست ، عدم استفاده از روش های نوین در تولید ورمی کمپوست و … از دیگر دلایل ناموفق بودن فروش در صنعت ورمی کمپوست است .

مطلب پیشنهادی:
دستگاه سپراتور کود خلاقیت و کیفیت ساخت

 

راهکارهای بازاریابی کرم خاکی ورمی کمپوست

اول ) راهکارهای تولیدی بازاریابی

در یک بازاریابی موفق نحوه ی تولید ، مواد اولیه و به طور کلی هزینه ی تولید یکی از مهمترین ارکان تولید است چرا که حداقل قیمت تمام شده در تولید هر واحد ورمی کمپوست یکی از موارد موثر در میزان و درجه ی رقابت شما از نظر قیمت در عرصه ی بازار است برای این مهم به نکات زیر توجه کنید :

الف)سعی کنید فضای تولیدی شما با حداقل قیمت تامین شود .
ب)مرکز تولید خود را در کنار مراکز تامین کننده ی کود و مواد اولیه دایر کنید تا هزینه های حمل و نقل را به حداقل برسانید .
ج)از لوازم و ادوات نوین آبیاری برای کاهش هزینه های آبیاری و کارگری خود استفاده کنید .

د)کود یا ماده خام اولیه خود را به نحوی تامین کنید که دارای کمترین ضایعات ممکن باشد .

 

دوم)راهکارهای فروش در بازاریابی کرم خاکی

الف) محصولات خود را با بسته بندی های متنوع (۱ کیلویی ۵ کیلویی ۲۰ و ۵۰ کیلویی) به بازار عرضه کنید .
ب) محصولات خود را با برند معتبر به بازار عرضه کنید .
ج)قیمت خود را بیش از اندازه پایین نیاورید چرا که هم به خود و هم به دیگر تولید کننده ها صدمه خواهید زد .
د)نوع بسته بندی ، تفاوت آن با سایر بسته بندی های موجود در بازار ، درج مشخصات محصول از دیگر موارد مهم در فروش محصول است .
و)با استخدام بازار یاب و فرستادن آن ها به مراکز کشاورزی همچون شهرک های گلخانه ای محصول خود را معرفی کنید ، بازاریابان خود را با دادن بروشورها و اطلاعات تکملی مفید در باب ویژگی های محصول هدایت و راهنمایی کنید .
ز) در صورتی که خودتان کشاورزی می کنید از ورمی کمپوست در محصولات خود استفاده کنید ، یکی از بهترین راه های تبلیغات نمایان سازی ویژگی های عینی یک محصول است .

مطلب پیشنهادی:
فروش کرم خاکی با گواهینامه جهاد

 

سوداوری ورمی کمپوست

پاسخ این سوال به صورت کلی مثبت است چرا که هر صنعتی می تواند سود آورباشد ولی با روش های مناسب به آن صنعت که یک تولید کننده ی خوب می تواند از آن ها بهره بگیرد .

 

unnamed file - بازاریابی کرم خاکی و ورمی کمپوست

بازاریابی کرم خاکی

 

گروه ورمی کمپوستینگ بدلیل فعالیت های زیاد در زمینه بازار یابی ورمی کمپوست و کرم خاکی می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان باشد به شرطی که تولید کننده کود مرغوب تولید کند می تواند با ارائه مشخصات تولیدی خود که ممکن است شامل کود سرند شده یا نشده ، کرم خاکی زنده ، منجمد یا خشک شده ، روغن کرم خاکی و … به عنوانی عضوی از این گروه فعالیت خود را ادامه دهد .
در پایان شایان ذکر است کارگاه های کسانی که کار تولید ورمی کمپوست را با مشاوره و بهره گیری از اطلاعات گروه ورمی کمپوستینگ شروع کرده اند به دلیل اطمینان از کیفیت تولید و موارد دیگر در اولویت قرار دارند .

 

منبع

مدیر گروه ورمی کمپوستینگ محمد نادمی۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲

 

مطالب مرتبط

بهینه سازی تولید کمپوست کرم خاکی( ۱ )

انواع نژاد کرم خاکی ( ۱ )

اعطای نمایندگی کرم خاکی ورمی کمپوست

دعوت به همکاری

خریدار کرم خاکی

 

 

2 دیدگاه ها
  1. yasser
    yasser
    ارسال پاسخ
    با سلام . از زمان شروع فعالیت تا زمان برداشت محصول چه مدت زمان میبرد؟
    • VermiComposting
      VermiComposting
      ارسال پاسخ
      سلام از یک ماه تا شش ماه بستگی به این دارد که در ابتدای کار چقدر کرم خاکی به بسترها تزریق شود . اگر هدف تولید کود ورمی باشد کرم زیاد تزریق میشود و کرم ها سریع کود گاو را خورده و به ورمی کمپوست تبدیل می کنند . اگر هدف تولید کرم خاکی باشد باید زمان مناسب برای تخم ریزی و تکثیر به آنها داده شود . بهترین حالت حدود سه ماه است که هم کود ورمی تولید میشود و هم کرم ها تکثیر مناسبی دارند .
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند